مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

لپ تاپ تبلت شو مایکروسافت

لپ تاپ یا تبلت؟ هر دو ابزار مختلف هستند که از نظر کاربرد اشتراک‌هایی نیز با هم دارند. ذخیره سازی اطلاعات، وب گردی، گوش دادن به موسیقی و …


لپ تاپ یا تبلت؟ هر دو ابزار مختلف هستند که از نظر کاربرد اشتراک‌هایی نیز با هم دارند. ذخیره سازی اطلاعات، وب گردی، گوش دادن به موسیقی و … از کاربردهای مشترک بین این دو وسیله است. اما آیا می‌شود انتظاری که از یک لپ تاپ داریم از یک تبلت نیز داشته باشیم؟ و یا بالعکس؟ لپ تاپ‌ها با سیستم عامل قوی‌تر مانند ویندوز قابلیت استفاده بیشتری نسبت به تبلت‌ها دارند.

قابلیت‌هایی مانند نصب و استفاده از نرم افزارهای حرفه‌ای‌تر و فضای ذخیره سازی بیشتر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ‌ها است. تبلت‌ها نیز قابلیت‌هایی همچون حمل ساده‌تر، باتری قوی‌تر، اپلیکیشن‌های متنوع‌تر و کاربردهایی نظیر خواندن کتاب‌های الکترونیکی را در اختیارمان می‌گذارند.

بنابراین شاید داشتن انتظارات مشابه از این دو ابزار متفاوت تا حدی دشوار باشد و ما را بر سر دو راهی بین انتخاب مناسب قرار دهد. شاید هم بتوانید همزمان با داشتن یکی از این دستگاه‌ها استفاده‌های متفاوتی را تجربه کنید. یعنی اینکه هم یک تبلت قابل حمل و هم یک لپتاپ با کارایی کامل در اختیار شما باشد.

لپ تاپ تبلت شو مایکروسافت

لپ تاپ تبلت شو همان گزینه‌ای است که چنین افرادی باید به سراغش بروند. البته مدل‌های اولیه این لپ تاپ‌ها در گذشته بسیار حجیم و سنگین بودند، اما در مدل‌های جدیدتر بسیار ظریف و سبک عرضه می‌شوند.

لپ تاپ یا تبلتلپ تاپ یا تبلت


لپ تاپ تبلت شو چیست؟

لپ تاپ تبلت شو همان طور که از اسم آن پیداست؛ دستگاهی با دو کاربرد متفاوت است. لپ تاپی که قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را دارد، می‌تواند نیازمان به خرید یک تبلت جداگانه را برطرف کند. این لپ تاپ با جدا شدن کیبورد و یا چرخش ۳۶۰ درجه کیبورد به پشت دستگاه به یک تبلت قابل حمل و کاملا لمسی تبدیل می‌شود.

به لپ تاپ‌هایی که صفحه کلید به طور کامل جدا می شود، لپ تاپ‌های هیبریدی می‌گوییم و نمونه‌هایی که قابلیت چرخش صفحه کلید را هم داشته باشند، لپ تاپ های قابل تبدیل اطلاق می‌شود.

البته سیستم عامل این لپ تاپ‌ها ویندوز بوده و در حالت تبلت نیز روی همین سیستم عامل کار می‌کند. البته اگر شما به دنبال سیستم عامل اندروید در حالت تبدیل به تبلت هستید می توانید از برنامه‌های شبیه ساز استفاده کنید. گرچه همه مدل‌ها این قبلیت را ندارند و از سیستم عامل اندرویدی پشتیبانی نمی‌کنند.

این‌گونه شما هم تبلتی با حافظه بالا و دارای کیبورد دارید و هم لپ تاپی سبک و کم حجم. اما این وسیله مانند همه ابزارهای با استفاده چندگانه مزایا و همچنین معایبی نیز دارد که در ادامه بررسی می کنیم.


لپ تاپ یا تبلتلپ تاپ یا تبلت


مزایای لپ تاپ تبلت شو

لپ تاپ‌های تبلت شو مزایای زیادی به همراه دارند و مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان در کنار افراد دارای کسب و کار می‌توانند از آن بهره ببرند. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم.

۱- استفاده دو منظوره

همان طور که گفته شد شما می‌توانید دو وسیله را در قالب یک وسیله داشته باشید. ما در فعالیت‌های خود گاهی به چنین کاربردی نیاز پیدا می‌کنیم و دیگر نیازی به خرید یک دستگاه جداگانه نخواهیم داشت.

۲- سایز کوچک و قابل حمل

این نسل از لپ تاپ علاوه بر طراحی زیبایی که دارد، به دلیل ابعاد کوچک و ظریف آن بسیار سبک و قابل حمل است و شما هم می‌توانید به سادگی همه جا آن را همراه خود داشته باشید.

لپ تاپ یا تبلتلپ تاپ یا تبلت

۳- استفاده از قلم

لپ تاپ های تبلت شو به دلیل داشتن صفحه نمایش لمسی قابلیت استفاده از قلم را نیز دارند و شما می توانید برای کار طراحی از آن استفاده کنید. برخی از مدل های این لپ تاپ ها با قلم عرضه می شوند برخی دیگر بدون قلم که شما می توانید جداگانه آن را تهیه کنید اما اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما از آن قلم پشتیبانی می کند.

۴- فضای ذخیره سازی زیاد

فضای ذخیره سازی تبلت ها نسبت به لپ تاپ ها خیلی پایین تر است اما در این نمونه ها شما از حافظه داخلی یک لپ تاپ بهره می برید و می توانید حافظه داخلی در حد یک ترابایت داشته باشید.

۵- صفحه نمایش بزرگتر نسبت به تبلت های معمولی

در جدیدترین مدل های لپ تاپ‌های تبلت شو شما امکان داشتن صفحه نمایشی بزرگ‌تر از تبلت های معمولی را نیز خواهید داشت.


لپ تاپ یا تبلتلپ تاپ یا تبلت


معایب لپ تاپ تبلت شو

در کنار تمامی مزایایی که به آن اشاره کنیم، هر لپ تاپ قابل تبدیل یک سری محدودیت‌ها هم به همراه دارد.

۱- قیمت بسیار بالا

این لپ تاپ‌ها به دلیل داشتن کاربرد دوگانه و صفحه نمایش لمسی قیمت بالایی دارند و به همین دلیل باعث شده بیشتر خریداران آن ها به سمت خرید لپ تاپ های استوک روند که قیمت مناسب‌تری دارند.

۲- آسیب پذیر بودن

این لپ تاپ‌ها به دلیل طراحی ظریفی که دارند نسبت به لپ تاپ های معمولی آسیب پذیر هستند. بنابراین باید مراقبت بیشتری هنگام حمل آن داشته باشید.

لپ تاپ یا تبلتلپ تاپ یا تبلت

۳- طول عمر باطری ضعیف‌تر

این لپ تاپ‌ها در مقایسه با لپ تاپ‌های عادی طول عمر باطری پایین‌تری دارند و این بدان دلیل است که استفاده مداوم و متناوب از دستگاه در حالت تبلت، باتری آن را ضعیف می‌کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد